Silniki Benzynowe

silnik o zapłonie iskrowym

czyli

zasada i działanie silników spalinowych

rozpoczęła się na dobre pod koniec XIX wieku, kiedy to Nicolaus Otto opracował silnik czterosuwowy (do pełnego cyklu tłok musi wykonać cztery suwy), a następnie elektryczny zapłon. Aby silnik czterosuwowy działał, muszą następować po sobie kolejne fazy jego pracy. Pierwszy etap to tzw. ssanie, podczas którego otwarte są zawory ssące, a tłok porusza się w dół, zasysając mieszankę lub samo powietrze. Kolejne jest sprężanie, w trakcie którego tłok przesuwa się do góry przy zamkniętych zaworach. Chwilę przed osiągnięciem najwyższego punktu pojawia się iskra, która inicjuje spalanie. Mimo rosnącego ciśnienia tłok osiąga tzw. górny martwy punkt, po którym rozpoczyna się kolejny sów. Rozprężające się gazy powstałe w wyniku spalania nie mają gdzie ujść, ponieważ zawory są nadal zamknięte, dlatego powodują przesunięcie tłoka w dół. Ta siła zamieniana jest na pracę, stąd nazywamy ten suw suwem pracy. Ostatnim etapem cyklu jest suw wydechu, w trakcie którego tłok ponownie porusza się do góry i wypycha spaliny przez otwarty zawór wydechowy. Po zakończeniu tego suwu następuje ponownie suw ssania – i tak w kółko.

upsrawnienie- Wtrysk bezpośredni

o taki, gdzie dawka paliwa jest podawana przy pomocy wtryskiwacza (znajdującego się w cylindrze) prosto do komory spalania. Jest to bardzo sprzyjające rozwiązanie ze względu na to, że umożliwia szybką wymianę mieszanki paliwowo-powietrznej nad tłokiem.